Mun perussairauteni, migreeni. Diagnosoitu 12-vuotiaana. Kymmeniä eri lääkevaihtoehttoja kokeiltu ja kolme kertaa on aivot kuvattu. Mirgeeni on muuttanut muotoaan selvästi , seuraavasti: 12-vuotiaana alkoi toistuvat päänsäryt, jossa näköhäiriöitä, kohtauksia ei kovin usein, mutta kuitenkin niin, että lääkäri käynnit ja diagnoosi.Migreeni voimistui ylä-asteen aikana, jolloin sain estolääkityksen, minulla oli sairaalajaksoja, jotka pisimmillään 3 viikkoa, pää kuvattiin tässä vaiheessa ensimmmäisen kerran. Kohtauksia hyvin usein, oksensin ja näköhäiriöt.Olin koulukiusattu, joten migreeni oli hyvin voimakkaasti läsnä minun henkisen huonon olon vuoksi.

17v-25v migreeni katosi melkein kokonaan, en tarvinnut estolääkitystä, kohtauksia oli hyvin harvoin. n. 25-vuotiaana kohtaukset lisääntyivät pikkuhiljaa ja taas lääkäri kutsui, tässä vaiheessa migreeni muutti muotoaan, ei aurallista migreeniä, jaoksentelua hyvin harvoin, kipu voimistui ja muutti päässä vasemmalle puolelle. Pääni kuvattiin toisen kerran.Minulle yritettiin eri vaihtoehtoja lääkkeitten osalta, ei oikein meinnanut lytyä oikeaa estolääkitystä.

29-vuotiaana, kun sain kolmannen lapseni , migreeni muuttui hyvin tradikaalisesti. Ensimmäistä kertaa tuli hormonaalinen migreeni esiin, kohtauket jatkuivat parhaimmillaan todella kovana 4 päivää ja kohtauslääkkeet eivät enään auttaneet. Siihen aikaan myös työssä oli hankaluuksia, joten henkinen paine kova. Estolääkitystä yritettiin löytää lukuisilla vaihtoehtoilla epilepsialääkityksestä, mutta ei löytynyt. migreeni muuttui sarjottaiseksi. Jäätävä hermomainen kipu vasemman silmän alla.Kipu teki hulluksi.Yleensä jouduin osastolle tiputukseen , että kohtaukset saatiin kuriin, myös tasapaino häiriöt olivat kovat.Pääni kuvattiin kolmannen kerran.

Iso elämän muutos, muutto, työpaikanvaihto ja verenpainelääke+ minipillerit katkaisivat tämän.Nyt 3-vuotta migreeni ollut  suurinpiiretin balanssissa, kohtauksia n.4krt/kuussa minulle se tarkoittaa, että ihan hallinnassa, kipu ei niin kova, että veisi järjen ja kohtaus lääke yleensä auttaa jo yhdestä kerrasta.Hormonaalisen migreeniin pitää poissa nuo pillerit, vaikka siitä huolimatta joka kuukausi tiettyyn aikaa yksi 2päivän kestonen kohtaus. Mulla hyvin pieni sietokyky kuitenkin noihin kohtauksiin, en yhtään jaksa. Etenkin nyt kun muutenkin kipua niin ei vaan jaksaisi yhtään ainoaa migreeni kohtausta.Ennen tuota kolaria minulla ei ollut niska, hartia ongelmia, eli migreenit eivät tulleet niskajumeista, no nyt tulee.. Nyt ollut 3päivänä peräkkäin, ei taia tuo uusi lääke käydä minulle, joten puran sen pois, sivuvaikutus, jota en jaksa katella viikkoja, ei vain ole voimia siihen :( ja vaikka kaikki lääkkeeni pitäisi käydä hyvin yksiin, niin kyllä on sellainen olo tuosta viimeöisestä lääke-cocktailista, että huh..huh...